maandag 5 augustus 2013

Finished: Kitten in watercolour - Klaar: kitten in Aquarel

I finished the watercolour painting of the kitten. I used a mixed combination of wet-in-wet and dry-on-dry technique. First making tthe background, with some pastel colours, where I wettened the page and used this to let the colours blend in. Also I used a toothbrush to apply little dots of paints on spots where I'd like it. This to give the background a more playfull image. I later ( when the paint is dry) started to work on the kitten, here I mostly used wet-on-dry for her face and more wet-on-wet for its body.
I used masking fluid for the whiskers and the white hairs in the ear. Paper: Fabriano 27x38 cm ; 300grs coldpressed.

Dit is dan het aquarel van de kitten, nadat het klaar is. Ik heb gebruik gemaakt van verschillende technieken:
nm.: nat-op-nat en nat-op-droog. Als eerste werkte ik aan de achtergrond, het papier nat te hebben gemaakt en de kitten uitgespaard. Vervolgens gebruikte ik enkele lichte kleuren, welke ik in elkaar over liet lopen. Op sommige plaatsen heb ik spikkels gemaakt, gebruikmaken van een tandenborstel.
Zo kreeg de achtergrond een meer speelse aanzien. Vervolgens werkte ik aan de kop, hier vooral met droog- op- droog geschilderd. Voor de romp heb ik in de tinten van de kop weer nat- op - nat gewerkt.
De Snorharen en de haren in de oren zijn vooraf met maskeer vloeistof bedekt, zodat deze mooi wit bleven.
Papier: Fabriano coldpressed, 300grs. Afmeting: 27x 38 cm.